Żądamy poprawy komunikacji miejskiej na Prawobrzeżu! Podpisz apel! | Wojciech Dorżynkiewicz

Żądamy poprawy komunikacji miejskiej na Prawobrzeżu! Podpisz apel!

Zmiany na gorsze. Trudno inaczej skomentować propozycje nowej siatki autobusów na Prawobrzeżu. Prezydent Krzystek planuje zmienić siatkę i rozkład autobusów. Zobacz co zmieni się na plus i na minus w nowej siatce połączeń.

W związku z planowanym oddaniem nowej pętli autobusowej przy Turkusowej została przygotowana nowa siatka połączeń autobusowych. Większość tras autobusów ulegnie mniejszym lub większym zmianom. Zmiany te są niekorzystne dla znacznej części pasażerów.

Zobacz co zmieni się na plus i na minus w nowej siatce.

➖ Pokrzywdzone będą Dąbie i Załom ➡️ w szczycie autobusy linii 56 będą jeździły co 30 minut (teraz kursują co 24 minuty). Linia 96 ma zostać zlikwidowana!

➖ Pokrzywdzone są Bukowe, Majowe, Słoneczne ➡️ linia 65 i 71 będą kursowały w szczycie co 20 minut (teraz kursują co 12 minut)

➕/➖ Trochę pokrzywdzone są Podjuchy ➡️ Mieszkańcy Podjuch stracą linię 55. Zostanie ona zastąpiona całodniową linią 66, ale obecnie w rozrachunku w czasie szczytu będzie łącznie o 11 połączeń z innymi osiedlami mniej.

➕/➖ Został uwzględniony mój postulat, aby linia 66 kursowała cały dzień. Minus za to, że miałaby kursować przez Botaniczną. Moim zdaniem to zły pomysł, nieskonsultowany z mieszkańcami.

➕/➖ Zwiększenie częstotliwości kursowania poza szczytem linii 64. Jednak w szczycie autobusy będą jeździć tak samo. Ponadto przez likwidację linii 55 będą jeszcze bardziej zatłoczone.

Ponadto nie zostały uwzględnione nasze postulaty:
🚫 wydłużenie kursowania linii B do pętli na osiedlu Bukowym,
🚫 zwiększenia częstotliwości kursowania linii C o jeden kurs na godzinę więcej,
🚫 przeanalizowanie możliwości wydłużenia linii A do ul. Cukrowej lub z powrotem na ul. Studzienną,
🚫 utworzenie linii 66 jako linii całodziennej kursującej na trasie: Klucz-Podjuchy-Zdroje Krzyżówka-Walecznych-Turkusowa-Jasna-Pętla Słoneczne-Rondo Reagana-Pętla Kijewo,
🚫 zmienienie początku trasy linii 533 z przystanku Dworzec Dąbie na przystanek Dąbie Osiedle,
🚫 zwiększenie częstotliwości kursowania linii 73, przeanalizowanie możliwości zmiany trasy linii 73 na trasę Wielgowo-Kijewo-Rondo Reagana-Jasna-Turkusowa,
🚫 zwiększenie częstotliwości kursowania linii 64 i 77,
🚫 utworzenie linii nocnej łączącej osiedla na Prawobrzeżu kursującej np. na trasie Kasztanowe-Załom-Dąbie-Zdroje-Walecznych-Jasna-Pętla Słoneczne-Rondo Reagana-Osiedle Kijewo-Wielgowo


➡️ Popierasz projekt siatki przygotowany przez prezydenta Krzystka? Jeśli nie, to podpisz apel!

Nie zgadzam się na taki kształt siatki i na dniach zacznę zbierać podpisy pod uchwałą, aby nowa siatka połączeń poprawiała nam dostęp do komunikacji miejskiej, a nie jak teraz ją pogorszała. Jednak to może być za mało. Dlatego proszę o poparcie tego apelu do prezydenta. Udało nam się w ten sposób zatrzymać likwidację linii pośpiesznych. Wierzę, że teraz wywalczymy kolejne korzystne zmiany dla Prawobrzeża.

➡️ Treść apelu:

 
Szanowny Panie Prezydencie,
Zapoznaliśmy się z siatką połączeń autobusowych na Prawobrzeżu i jako mieszkańcy tej dzielnicy oceniamy, że pogorszy ona dostęp mieszkańcom do komunikacji miejskiej. Nowa siatka połączeń powinna być przyczynkiem do znaczącej poprawy jakości komunikacji miejskiej na Prawobrzeżu. Tak niestety nie jest.
 
Częstotliwość kursowania popularnych linii została zmniejszona (line 56, 71, 65), nie zostały polepszone połączenia na trasie Załom-Bukowe (linia 77), Klucz-Dąbie (linia 64) oraz Załom-Śródmieście. Jesteśmy przeciwko likwidacji linii 55 i linii 96. W dodatku nie zostały wysłuchane nasze postulaty dotyczące wydłużenia trasy linii B do pętli na Bukowym i zmiany trasy linii A. Powątpiewamy, aby dobrym pomysłem było puszczenie linii 66 przez ulicę Botaniczną, bez konsultacji z mieszkańcami. Połączenia z Kijewa, Wielgowa, Płoni, Śmierdnicy, Klucza, Żydowiec pozostały bez zmian lub się pogorszyły.
 
Pragniemy zauważyć, że przy obecnej siatce połączeń zupełnie zmarginalizowana zostanie pętla przy Basenie Górniczym. Skoro wiadomo było w jakim kierunku będzie rozwijała się komunikacja miejska na Prawobrzeżu, to po co wydano kilka milionów złotych na tak dużą modernizację tej pętli, z której teraz prawie nikt nie będzie korzystał? Czy nie jest to marnowaniem pieniędzy?
 
W związku z powyższym apelujemy o:
• wydłużenie kursowania linii B do pętli na osiedlu Bukowym,
• zwiększenie częstotliwości kursowania linii C o jeden kurs na godzinę więcej,
• pozostawienie linii 96 w obecnym kształcie,
• przeanalizowanie możliwości wydłużenia linii A do ul. Cukrowej lub z powrotem na ul. Studzienną,
• utworzenie linii 66 jako linii całodziennej kursującej na trasie: Klucz-Podjuchy-Zdroje Krzyżówka-Walecznych-Turkusowa-Jasna-Pętla Słoneczne-Rondo Reagana-Pętla Kijewo,
• zmienienie początku trasy linii 533 z przystanku Dworzec Dąbie na przystanek Dąbie Osiedle,
• zwiększenie częstotliwości kursowania linii 73, przeanalizowanie możliwości zmiany trasy linii 73 na trasę Wielgowo-Kijewo-Rondo Reagana-Jasna-Turkusowa,
• zwiększenie częstotliwości kursowania linii 64 i 77,
• utworzenie linii nocnej łączącej osiedla na Prawobrzeżu kursującej np. na trasie Kasztanowe-Załom-Dąbie-Zdroje-Walecznych-Jasna-Pętla Słoneczne-Rondo Reagana-Osiedle Kijewo-Wielgowo,
• wzrost częstotliwości kursowania autobusów z Kijewa oraz Klucza i Żydowiec.

Z wyrazami szacunku

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Dane tu podane posłużą w celu przedstawienia prezydentowi Krzystkowi listy zawierającej imiona i nazwiska osób popierających petycję.

Slajdy z siatką połączeń

 

 

No Comments Yet.

Leave a comment